Zapiekany jeżochleb

Zapiekany jeżochleb:)

Tydzień temu robiłam na śniadanie zapiekane jajka i ktoś mi przypomniał na twarzoksiążce o koszykach chlebowych. I jakoś mnie tak natknęło do poszukania czegoś nowego chlebowego właśnie. Gdzieś, kiedyś widziałam zdjęcie podobnego rozwiązania. Ostatecznie zrezygnowałam z jajek i pomyślałam że wykorzystam tzw. resztki z lodówki:)  Może to być też fajny sposób na śniadanie dla kapryśnych maluchów. Przygotowanie takiego dania to fajna zabawa:). Efekt prezentuje się następująco:

Składniki na 2-3 osoby:

  • jeden bochenek chleba – najlepiej jakiś mały okrągły chlebek
  • 20 g mozarelli
  • 3 laski cieniutkich kabanosów
  • 3 łyżki masła
  • ząbek czosnku
  • 5 listków bazylii
  • opcjonalnie jajko do posmarowania

Czynności przygotowawcze – ser zetrzeć na tarce, kabanosy w kostkę, listki bazylii poszatkować, ząbek czosnku wycisnąć. Masło ucieramy z bazylią i czosnkiem. Robimy nacięcia w chlebie o szerokości ok. 1 cm na skos tak aby powstała nam taka siatka jak na zdjęciach poniżej. W szczeliny wtykamy masełko, ser i kabanosy.  Wierzch możemy posmarować jajkiem, żeby chlebek się jeszcze ładniej zrumienił. Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez 20 minut.

Tak naprawdę można dodać co się chce do środka. Np podsmażyć cebulę i paprykę i tym wypełnić środek. Ja zrobiłam wykorzystując 2 lekko stare bułek kompozycje z cebuli i sera z dodatkiem pesto. Generalnie lepiej zawsze dodać trochę sera żeby się ładnie zapiekło.

I generalnie, jak to zwykle u mnie, to już wszystko. Miłego!

 

Zapiekany jeżochleb

zapiekany jeżochleb

zapiekany jeżochleb

 

 

 

 

  • Kokilka.blogspot.com

    niesamowicie się to potem ciągnie przy odrywaniu ;) apetycznie

    • http://slodkababka.pl/ Maria – Słodka Babka

      dokładnie tak. nie zrobiłam zdjęć jak chlebek został pochłonięty bo poszło nam szybko;), ale rzeczywiście fajnie się rozpada na kawałki:)

  • Angelika Szostak

    Obłędnie to wygląda, muszę zrobić;)

    • http://slodkababka.pl/ Maria – Słodka Babka

      Dzięki:) 

  • http://gotujzwojciechem.blogspot.com/ Wojciech

    chlebuś super supreme :)

    • http://slodkababka.pl/ Maria – Słodka Babka

      :) 

  • Bernadetta Parusińska-Ulewicz

    Taki chlebek prezentuje się znakomicie :) Ja lubię z duuużą ilością sera :D

    • http://slodkababka.pl/ Maria – Słodka Babka

      Tak tak ser to podstawa! Polecam kupić jakiś ser z pesto będzie bardziej kolorowo:)

  • http://gingerbreath.blox.pl/ Nashelly

     Jaki świetny pomysł, no po prostu zachwycasz pomysłowością, Babeczko! ;) Pozdrawiam, gingerbreath.blox.pl

    • http://slodkababka.pl/ Maria – Słodka Babka

      Dziękować:)

  • Misia.

    genialny pomysł! Wygląda naprawdę apetycznie i MEGA chrupiąco! :)

    Pozdrawiam Cię serdecznie!

    • http://slodkababka.pl/ Maria – Słodka Babka

      Dzięki i również ściskam:)

  • Aleksandra Wojciechowska

    O, mi pierwszej skojarzyło się z mięsnym jeżem? :)

    Wygląda super!

    • http://slodkababka.pl/ Maria – Słodka Babka

      haha, na pewno pierwsza odważyłaś się to powiedzieć;)  dzięki:)

Przeczytaj poprzedni wpis:
Baci1
Baci di ricotta, czyli oszukane pączki ;)

 Naprawdę chciałam w tegorocznym karnawale upiec tradycyjne pączki, takie na drożdżach oraz nadziewane pysznym kremem lub dżemem. Z braku czasu...

Zamknij